Trappepsykologi

Mango p Karl Johan pleide ha rulletrapp som gikk ned til underetasjen, og vanlig trapp som gikk opp igjen. N har de snudd rulletrappen, slik at man m ta den vanlige trappen ned og rulletrappen opp.

Hvorfor har de gjort det? P hvilken mte fr det meg til legge igjen mer penger hos Mango hvis jeg kommer meg sakte ned og fort opp igjen? Ville det ikke vre mer innbringende for dem om de lot meg subbe rundt nede i kjelleren etter en lang arbeidsdag og drye litt med kravle opp trappen, og kanskje begynne tenke at kanskje jeg skulle prve den toppen likevel? Hvorfor tror de de fr det de vil ut av meg ved la meg komme meg ut av butikken raskest mulig? Hva vet de om meg som jeg ikke vet?

n kommentar

Line

29.04.2009 kl.19:32

H&M verst i Bogstadveien holder p samme, gamle trikset med rulletrapp ned og vanlig trapp opp. Det funker fint bortsett fra nr fjortiser insisterer p lpe opp rulletrappa med deis, dunk, lyd og latterbrl. Jeg burde kanskje slutte handle p Young Trend og heller pelle meg ned til Mango.

Skriv en ny kommentar

ingermerete

ingermerete

35, Oslo

Inger Merete Hobbelstad (f. 1980) er kulturjournalist, teateranmelder og filmanmelder i Dagbladet og burde egentlig vre lut lei av skrive etter endt arbeidsdag. Men den gang ei. Jo, og s har jeg mastergrad i Litteraturvitenskap med en oppgave som handlet om Homers "Iliaden". Hvilket jeg altfor sjelden fr sprsml om. Og s ns jeg p imh@dagbladet.no.

Kategorier

Arkiv

hits